De bijzondere leerstoel is erop gericht onderzoeksactiviteiten en onderwijs in relatie tot het functioneren van gezinnen en systemen in het licht van ingrijpende gebeurtenissen te initiëren, te coördineren en uit te voeren. Mooren houdt zich nu bij de Universiteit Utrecht als klinisch psycholoog en senior onderzoeker al bezig met onderzoek naar de gevolgen van individuele traumatisering op de onmiddellijke sociale omgeving en andersom.
Trudy Mooren is klinisch psycholoog bij ARQ Centrum ’45, waar zij werkt aan diagnostiek en behandeling van kinderen, jongeren en volwassenen na gewelds- en migratie-ervaringen.Daarnaast is Mooren hoofdopleider van de specialistische opleiding tot klinisch psycholoog Volwassenen & Ouderen die in samenwerking met de RINO Groep Utrecht word aangeboden. Ze is voorzitter van de Nederlandstalige Vereniging voor Psychotrauma (NtVP), en lid van het bestuur van de European Society of Traumatic Stress Studies (ESTSS). Ze draagt bij aan de Wetenschappelijke Adviescommissie (WAC) van de Nederlandse Vereniging voor Relatie- en Gezinstherapie (NVRG).
Bron: Centrum45.nl
Gerelateerde vakinformatie
- Complex trauma, Martijn Stöfsel, Trudy Mooren
- Behandeling van trauma bij kinderen en adolescenten, J.A. Cohen, A.P. Mannarino, E. Deblinger, met werkboeken Verwerken en versterken van Drs. Renee Beer en Dr. Ramón J.L. Lindauer voor: kinderen en jongeren, ouders en therapeuten.
- Modified Interaction Guidance (MIG): interventie bij gedesorganiseerde gehechtheid en trauma, Nelleke van der Boon
- Zorgen voor getraumatiseerde kinderen: een training voor opvoeders, Leony Coppens, Carina Van Kregten
- TRAP – Training in affectieve en interpersoonlijke Regulatievaardigheden voor meervoudig getraumatiseerde Adolescenten – Protocol, Els Kors, Kristel Bijen, Rik Knipschild, Harmien Koopmans, Omar Gudino, Marylène Cloitre, Karien Kroeze, Doenja van Leeuwarden
- CAPS-CA DSM-5 – complete set. Klinisch interview voor PTSS bij kinderen en adolescenten, Ramón Lindauer